Google

08/2005

Prema očekivanjima: Norvežani i Švicarke
Rezultati: muški / žene

Lea Müller vrlo je dobro trčala prvu izmjenu za švicarsku žensku štafetu i zabilježila oko tri minute zaostatka za vodećima. Vroni König-Salmi uspjela je nakon izvrsne trke smanjiti zaostatak na dvije i pol minute. Simone je štafetu preuzela kao četvrta i sedmu trku na ovom natjecanju završila kao i prijašnje: prestigla je sve tri skandinavske natjecateljice i pobijedila.

Njezin ritam jedino je pratila Minna Kauppi iz Finske. Minna je na zadnjem račvanju riskirala i odlučila se za drugu rutu, ali je sve izgubila jer je njezin izbor bio sporiji. Uz to je napravila grešku koja je Finkinje stajala medalje.

Slika: Slavlje Švicarki i deseto zlato za Simone Niggli-Luder

(Slika: Photopress/Yoshiko Kusano)

Kod muških je Matthias Merz dobro krenuo i tek na zadnjem usponu zaostao za vodećima. Sa minutom zaostatka predao je izmjenu Marc Lauensteinu, koji je dva dana nakon osvojene medalje na dugoj stazi ponovno dokazao svoju kvalitetu i prestigao vodeće Skandinavce. Daniel Hubmann kao treća izmjena je trčao skoro savršeno, no ipak su ga prestigli Norvežanin Jorgen Rostrup i Francuz Thierry Gueorgiou. Prošli su mimo njega bez da ih je uočio na različitoj ruti prema KT 4. Na zadnjem dijelu je zatim trčao sa Šveđaninom Emil Wingstedtom koji je na sprintu bio 10 sekundi brži od Hubmanna. Nakon KT za gledatelje znao je da će se u konačnom sprintu boriti za brončanu medalju. "Držao sam se iza Šveđanina zadnje tri KT i primjetio sam da ga mogu dobro pratiti. Istovremeno sam imao osjećaj da Emil teško trči. Čekao sam do zavoja pri ulazu u cilj, onda sam napao. Šveđanin nije imao šanse."

Štafeta Hrvatske završila je na nezahvalnom 25. mjestu od 27 štafeta koje su startale. Dečki su trčali ujednačeno i na kraju su imali zaostatak od nekih 11 minuta za SAD-om koji je bio 22. plasirani, znači dostižan. Ipak nijedan od njih nije imao šansu za direktnu borbu sa konkurencijom jer je mali zaostatak bio konstantan.

Zaključno možemo reći da su naš rezultati realni. Mi smo pobijedili samim time što smo učestvovali, što mnogi drugi zbog objektivnih i subjektivnih razloga, a koji su sastavni dio uspjeha, nisu uspjeli. Naš Vedran je u potpunosti opravdao svoj nastup iako je sam morao financirati svoj nastup tražeći sponzore umjesto da više vremena posveti pripremama, time je na najbolji način demantirao svoga kritičara. Kada će klima u hrvatskoj orijentaciji postati pozitivnija biti će i boljih rezultata.

8 medalja, 4 zlata, 2 srebra i 2 bronce je konačna bilanca Švicaraca. Svi već pričaju o "švicarskom terenu". Činjenica je da su se najbolje snašli oni koji kod kuće imaju slićne strme terene, ovdje ubrajam i Norvežane, zato rezultati ne bi trebali nikoga iznenaditi. Švicarci su veoma ozbiljno pristupili pripremama te su nekoliko puta bili u Japanu. Pripreme su iskoristili i da se mentalno pripreme na vrućinu i sparinu, te na prehranu. Prema riječima trenera ženskog dijela reprezentacije Uli Aeschlimanna natjecatelji se nijednom nisu požalili na sparinu ili prehranu. U međuvremenu je posve normalno da svi jedu sa štapićima za razliku od skandinavaca koji još uvijek koriste pribor za jelo. Uli je uvjeren da je ovakav pozitivan pristup stranoj kulturi, pored intenzivnih tehničkih priprema, glavni razlog za dobru atmosferu u reprezentaciji i u konačnici uspjeha na ovom prvenstvu.

Rezultati:
45:04, 44:22, 43:00
6. Rusija (Novikova, Belozerova, Ryabkina) 2:17:17
44:57, 43:22, 48:57

Muškarci karta + staza (Mats Troeng)
1. Norveška (Johansen, Kristiansen, Rostrup) 2:16:48

Karte sa trka:
  žene muškarci
štafeta   Mats Troeng

duga staza finale   Mattias Karlson 8.
duga staza
kvalifikacije

srednja staza finale   Thierry Gueorgio 1.
srednja staza
  Mats Troeng C 5.

sprint finale Brigitte Grüniger 30.
PS: Nadam se da ste u svome Browseru isključili mogućnost da se slike prikazuju u veličini ekrana jer se karte onda automatski smanje i postanu nečitke !

Ned. 14.08.2005. (kg)

Promjena u ženskoj štafeti Švicarske
Na završnoj štafeti došlo je do izmjene u favoriziranoj štafeti Švicarki. Umjesto da trči Martina Fritschy (10. sa srednje staze) trčat će Lea Müller. Martina se od početka natjecanja bori sa upalom patele, te nakon svakog natjecanja treba dva dana za oporavak.

Lea MullerJuniorska prvakinja u štafeti iz 2002. godine već je ove godine na Svjetskom kupu u Engleskoj trčala u štafeti sa Vroni i Simone te su osvojile drugo mjesto.

Švicarska štafeta će trčati u sastavu: Lea Müller - Vroni König-Salmi - Simone Niggli, dok će muški trčati sljedećim redoslijedom Matthias Merz - Marc Lauenstein - Daniel Hubmann.

Uz to i ovaj poseban link na kartu sa srednjih staza sa ucrtanim putem svjetskog prvaka Thierry Gueorgio-a.

Sub. 13.08.2005. (kg)

Duga staza - finale- svjetski prvaci Khramov (RUS) i.... Niggli - Luder (SUI)
Rezultati
Simone Niggli prva čestita Vroni Konig Salmi na trećem mjestuU Finalu u muškoj konkurenciji nastupila su 43 natjectelja. Iako je David Schneider vodio na prvom prolazu, na drugom je bio "tek" četvrti, a Khramov je već preuzeo vodstvo. Do samog cilja na treće se mjesto probio jedan Norvežanin. Konačno, prvo rusko zlato i to na dugim stazama za Andrey Khramov 1:37:22 (RUS), srebro za Marc Lauensteina 1:39:30 (SUI) i bronca za Holger Hott Johansen 1:42:09 (NOR).

Kod žena ništa novog. Startale su ukupno 42 natjecateljice, a najbolja je bila, a tko drugi, nego Simone Niggli-Luder 1:13:23 (SUI) kojoj je ovo treće zlato s ovog prvenstva (još samo štafeta ;) :D ). Srebrna je Heli Jukkola 1:15:35 (FIN)- koju je Simone stigla nakon pola sata dvije minute te su zajedno utrčale u cilj. Brončanu medalju osvojila je Vroni Konig-Salmi (SUI), svjetska prvakinja 2001. u sprintu u Finskoj, sa 1:17:49. Vroni se ove godine na svome desetom svjetskom prvenstvu koncentrirala isključivo na duge staze i na cilju je bila vrlo sretna osvojenom medaljom.

Bit će zanimljivo pratiti štafetu. Švicarci obećavaju borbu za sam vrh u obje kategorije, Finci su dobri, Rusi također, a ne treba zaboraviti da Norvežani i Šveđani imaju šta za reć. A treba spomenut i uvijek dobra Litvance, pa i Engleze. Vidjet ćemo u nedjelju, ali znam da će bit "vruće".
Pet. 12.08.2005. (npg)
Iz Damirovog pera- finale sprinta i srednjih staza
Pozdrav svima!

Srijeda, 10.08.2005.
Jucerašnji dan bio je više nego dugačak. Ustajanje u pet ujutro (i tako to skoro svaki dan). Putovanje na trku cca. 2 sata, pa kvalifikacije sprinta. Nažalost sprint je bio više nego šumski, a teren je blago zelen sa posječenim drvećem na podu. Pravi dizaster. Naši su se stvarno trudili i atmosfera je bila OK. Lino je iskoristio svoju dobru pripremljenost, a uz malo više sreće mogao je završiti i u A-finalu. Edi je nažalost izgubio priliku na odabiru jedne varijante. Izabrao je uvalu, umjesto puta i to je bilo kobno. Uvala je bila neprohodna, a po putu se zna. Deri koliko možeš. Vedran se dobro držao dok ga nije piknulo nešto u glavu. Najvjerojatnije osa ili pčela. Utrčao je u cilj i produžio do doktora. Nakon deset minuta pojavili su se alergijski plikovi po cijelom tijelu, te mu je natekao jezik. Odmah je dobio antihistaminik i odvezli smo ga u bolnicu. Ivana je odradila cijeli medicinski dio zajedno sa našim hostovima, a ja sam ostao sa Edijem i Linom. Nakon cijele priče Vedran je dobio infuziju sa stereoidima i antihistaminikom i sada je OK. Uzima ljekove, ali nema nikakvih naznaka da bi se reakcija mogla ponoviti.

Poslijepodne smo bili na otvorenju WOC-a na EXPO-u. Tamo vlada prava ludnica. Treba skoro sat vremena da uopće uđeš na EXPO. Milijun ljudi u redu na kontroli prtljage. Ne smije se unositi nikakva hrana niti piće. (Da li ste uopće sumnjali da su Hrvati uspijeli unijeti pet povećih lunch paketa i brdo cuge?) Edi je nosio (sjedio sa zastavom) zastavu, a ostatak ljudi je bio okupljen oko pozornice. Službeno otvaranje je prošlo relativno brzo, a nakon toga otišli smo u posjet hrvatskom paviljonu. Tamo su nas primili službeni predstavnici iz ministarstva vanjskih poslova te su nas proveli kroz naš paviljon i kroz još nekoliko paviljona u blizini. Naš paviljon je stvarno tri koplja ispred svih susjednih i za njega se čeka u podugačkom redu. Pokušavamo ih pozvati da dođu navijati za nas na štafetu, ali o tome kada dođe vrijeme za to.

Edi Ocvirk Izborna vrsta Hrvatske na EXPO-u u Japanu

Četvrtak, 11.08.2005.
Finale srednjih staza je iza nas. Sparina nas još uvijek ubija. S treninga i trka dolazimo kao da smo izašli iz bazena. Za "promjenu" su danas pobijedili Simone i Thiery i to sa tako uvjerljivom prednosti da nam nije jasno kako to uspijevaju. Ostale rezultate možete vidjeti na webu. Mi smo se danas odlučili za trening u B-finalu. Dečki nisu forsirali i još uvijek pokušavaju usvojiti načine crtanja terena. Zeleni raster totalno je za neodgonetnuti. Nikada nisi siguran kakva te šuma ocekuje. Lino je danas stazu od 4,7 km prošao za 45 minuta, Vedran za 53', a Edi za 55'.

Nakon njih na stazu smo krenuli Ivana i ja. Uzeli smo istu stazu (4,9 km, 13KT i 355 m uspona) pa smo se malo ganjali. Kako sada stvari stoje neslužbeni rezultati pokazali su da je pala i prva medalja za Hrvate. Dočepao sam se trećeg mjesta sa 50'. Ispred mene je član Japanske reprezentacije i Amerikanac. S obzirom da nismo ostali na proglašenju nikada nećemo znati istinu, ako se ne pojave rezultati na stranicama organizatora (kategorija je OAL - što god to značilo to je bila jedina kategorija u koju smo se mogli prijaviti. Ivana je preživjela i sada me mrzi, ali vam neću reci zašto.

O klopi ne bih puno. Na početku je bilo relativno zanimljivo, ali sada vec riža pomalo ide na uši van. Živjeli ćevapi i čušpajz. Top lista nejestivih stvari počinje sa slanim pudingom od vanilije, sirovim jajetom za doručak, ili jajem pečenim sa žlicom sećera. Slijede sladoled od crvenog graha i kuhanog krumpira zapečenog i polivenog sa medom. I sa svime time ide riža.
Plan za dalje je slijedeći. Sutra gledamo finale dugih staza. Poslijepodne Lino trči duge staze - B-FINALE, a mi ćemo vjerojatno samo navijati. Odmaramo za štafetu. Slijedi jedan dan odmora koji ćemo iskoristiti za neko manje razgledavanje jer vremena stvarno nema puno. U nedjelju je štafeta. Prvu izmjenu trči Lino, drugu Edi, a treću Vedran. Nadamo se da će naši pokazati zube i da nece previše zaostati za pobjednicima. Temperatura ovdje nije strašna (30-35 stupnjeva), ali vlaga stvarno ubija.

Pozdrav svima u Hrvatskoj i navijajte za nas.
Čet. 11.08.2005. (dg)

Finale srednje staze: svjetski prvaci Gueorgiou (FRA) i Niggli-Luder (SUI)
Rezultati
U Finalu na srednjim stazama nastupilo je 42 natjecatelja. Najbolji je bio i ugrabio zlato Thierry Gueorgiou 33:00.3 (FRA), dok je Chris Terkelsen 34:32.0 (DEN) bio drugi, a još jednu broncu za Finsku priskrbio je Jarkko Huovila 34:49.3 (FIN).

Kod žena ništa novo. Simone Niggli-Luder (SUI) ponovno je uzela zlato (već drugo na ovom prvenstvu) sa vremenmo 32:46.3 i zbilja je dominirala na stazi jer je za više od 2 minute zasjela na tron. Srebrna je Šveđanka Jenny Johansson, koju je Simone sustigla dvije minute na stazi, sa 34:59.7, a brončana Finkinja Minna Kauppi 35:50.0.

Fincima je ovo ukupno treća bronca, a Švicarci imaju 2 zlata i jedno srebro. Šveđani zasad jedno zlato i jedno srebro, dok Norvežani samo jedno srebro. No, do kraja imamo još finale na dugim stazama i po meni najatraktivnije natjecanje, nakon sprinta, štafetu.
Čet. 11.08.2005. (npg)
sprint - finale- svjetski prvaci wingstedt (swe) i niggli-luder (sui)
Rezultati
U Finalu sprinta nastupilo je 46 natjecatelja. Najbrže i najtočnije otrčao je Šveđanin Emil Wingstedt 14:31, a samo 10 sekundi iza njega na drugo mjesto plasirao se Daniel Hubmann 14:41.5 (SUI), dok je broncu "uhvatio" Jani Lakanen 14:45.7 (FIN). Iz rezultata se vidi da su sekunde (negdje čak i desetinke) odlučivale o poretku i bilo bi zanimljivo pogledati kako su izgledale staze i koje su varijante odlučivale o plasmanu.

U ženskoj konkurenciji Švicarka Simone Niggli-Luder uspjelo je obraniti zlato te je s vremenom 14:02.7 stala na postolje. Iza nje, čak pola minute, na drugo mjesto plasirala se Anne Margrethe Hausken 14:34.4 (NOR), pa još skoro pola minute iza na brončanom se mjestu "skrasila" Heather Monro 15:01.7 (GBR).

I ovaj put pobejdnici su prebacili malo očekivano vrijeme pobjednika, no ipak puno manje negoli u kvalifikacijama, što meni daje za zaključiti da je odlučujuća ipak bila prohodnost terena. Naime u finalu je bilo više park-šume.

Nadam se skorom japanskom izvješću i impresija s B-finala.
Sri. 10.08.2005. (npg)
Sprint - kvalifikacije
Rezultati
U prvoj skupini u kvalifikacijama pobijedio je Emil Wingstedt 15:52 (SWE) ispred Marc Lauensteina 16:24 (SUI) i Gernot Kerschbaumera 16:24 (AUT). Edi je bio 22. s vremenom 22.50 (6.58 zaostatka za prvim). U B skupini pobijedio je Matthias Merz 15:51 (SUI) ispred Mats Haldina 15:59 (FIN) i Jamie Stevensona 16:16 (GBR). Vedran bio je 25. s vremenom 20.21 (4.30 zaostatka za prvim). U C skupini pobijedio je Chris Terkelsen 14:57 (DEN) koji je jedini od prvih u skupina spustio vrijeme ispod 15 minuta, drugi je bio Jani Lakanen 15:20 (FIN), a treći Niclas Jonasson 15:23 (SWE). Lino je bio 19. s vremenom 18.59 (4.02 zaostatak za prvim u skupini) i usudila bih se reći da je ovaj put finale izmaklo za dlaku.
Primjećujem (dok se ne jave "Japanci" ) da su vremena po minutu i više iznad onog predviđenog i sad me samo zanima da li je to bilo zbog terena (vidljivosti i prohodnosti) ili zbog "teškog" vremena (sparno i vruće). Čekamo izvješće.

Kod žena prva u A skupini je Heli Jukkola 16:35 (FIN) dok su u B i C skupini pobijedile Švicarke; Simone Niggli 14:54 i Vroni König Salmi 15:27.

Svi švicarci plasirali su se u današnje finale sprinta, a to je uspjelo još i fincima i rusima. Austrijanci su imali samo dečke u konkurenciji sprinta i svi su se plasirali u Finale. Željno iščekujemo rezultate Finala sprinta i javljanje naše reprezentacije.
Sri. 10.08.2005. (npg)
Sprint - kvalifikacije - startne liste
Muškarci / Žene
Teren je smješten na 100 do 150 metara nadmorske visine. Karakteriziraju ga strme padine grebena visokih 30-40 metara uglavnom širokim uvalama. Na pojedinim manjim dijelovima ima mnogo reljefnih detalja.

Pored nekih ograničenih dijelova čiste i polučiste park-šume (posebno u finalu), teren je uglavnom prekriven miješanom šumom bora i bjelogorice, što općenito smanjuje prohodnost i vidljivost.

U kvalifikacijama muškarce čeka 2.1 km staze, 150 m uspona, po 10 kontrola, uz očekivano vrijeme pobjednika od 14 minuta, Žene će trčati 1.8 km, uz 120 m uspona, 10 kontrola te isto predviđeno vrijeme pobjednice.
Finale za muškarce dugo je 2.4 km, uspon je 160m, 14 kontrola, a očekuje se vrijeme pobjednika od 15 minuta. Žene će pak trčati stazu dugu 2.1 km, uz 130m uspona, 12 kontrola, te isto predviđeno vrijeme pobjednice kao i u muškoj konkurenciji.

Edi starta u prvoj skupini u 10:11 po lokalnom vremenu, Vedran u drugoj u 9:48 (valjda mu neće i ovaj put bit baksuzna ) i Lino u trećoj skupini u 9:55. Držimo fige da uspiju otrčat bez greške, i brzo i (neće coprat al' držimo fige) da se probiju iznad crte i otrče finale. Finale se održava u 13 sati po lokalnom vremenu, što bi bilo oko 6 ujutro po našem. Ustajte rano i pratite finale sprinta, ako već ne budete kvalifikacije (na programu u 9 po lokalnom, što je 2 u noći kod nas .

Fotografije sa službenih natjecanja
Uto. 09.08.2005. (npg)
Iz Damirovog pera
Dečki su danas odradili trening sprinta i sutra se bore za plasman u finale. Slijedi nam naporan dan jer je navečer i službeno otvaranje na EXPO-u. Nakon toga slijede finalne trke. Kako sada stvari stoje naši će trčati neslužbeno B-finale srednjih staza, a duge staze (B-finale) za trening će iskoristiti jedino Lino.

Nakon sprinta sve svoje ambicije selimo na štafetu. Nažalost nema banana država s kojima bi se ganjali pa je dosta teško ostvariti zapaženi rezultat.

Lino je zadovoljan dugim stazama iako je umro zbog vrućina i brda. Vedran se pogubio na
prvu kontrolu i nakon toga je bilo teško ponovno ući u trku. Edi je rekao da mu je to zadnja
klasika na WOC-u i da će se od sada koncentrirati na nešto kraće staze (neslužbeno nakon utrčavanja )

Nakon kvalifikacija dugih staza Ivana i ja krenuli smo u noćno osvajanje najvišeg vrha Japana, Mt. Fujija visokog 3760 metara. Krenuli smo u 8 sati navečer iz podnožja planine, a stigli smo na vrh u 4.35 ujutro. Nije da je bilo lagano i dobrano smo se namučili. Povratak je bio dosta težak i tri sata spuštanja bilo je teže od silnog uspona koji smo napravili. Napravili smo i brdo fotki (samo na Fujiju je otišlo preko 300 komada sa nevjerojatnim izlaskom sunca. Znate ono Japan - zemlja izlazećeg sunca:)

Sad slijedimo dalje WOC - sprint, otvaranje, finala i štafetu. Opširnije javljanje sljedećih dana.
Uto. 09.08.2005. (dg)
Duga staza - kvalifikacije
Rezultati
U prvoj skupini kvalifikacija za duge staze pobijedio je Marc Lauenstein 59:32 (SUI) ispred Emil Wingstedta 1:00:25 (SWE) i Jamie Stevensona 1:00:49 (GBR). Naš se Vedran plasirao na 26. mjesto sa vremenom 1:52:39 (zaostatak za prvim 53:07). Primjećujem da je ovog puta za Vedrana bilo nešto više problema, ili strmina.

U drugoj skupini na prvo mjesto "zasjeo" je Andrey Khramov 1:03:21 (RUS) (ništa iznenađujuće za Khramova, pa niti za nas) ispred Marius Mazulisa 1:03:27 (LTU) i David Schneidera 1:05:09 (SWI). Edi je bio 25. s vremenom 1:35:22 (zaostatak za prvim 32:01 - izvrsno !).

U trećoj skupini dominira Jani Lakanen 1:02:33 (FIN) ispred Michele Tavernaroa 1:03:10 (ITA) i Francois Gonona 1:03:33 (FRA). Lino je otrčao izuzetno dobru trku i s vremenom 1:19:42 (što je samo 17:09 iza prvog) plasirao se na 21. mjesto. Jučerašnja odluka "čuvanja" za danas bila je ispravna.

U ženskoj konkurenciji u prvoj skupini pobijedila je Marianne Andersen 51:24 (NOR), u drugoj Simone Niggli-Luder 47:07 (SWI) i u trećoj Vroni König Salmi 48:23 (SWI). No bez obzira na to što su švicarke izvrsno otrčale ove kvalifikacije, treba uočiti plasman finkinja u sve tri skupine te ruskinja u prvoj i drugoj skupini (Olga Belozerova je malo podbacila u trećoj). Opet spominjem da će štafeta ove godine biti vrlo zanimljiva. I u ženskoj i u muškoj konkurenciji.

Nestrpljivo čekamo javljanje našeg "promatrača" i trkača :)
Pon. 08.08.2005. (npg)
Duga staza - kvalifikacije - startne liste
Muškarci / Žene
Teren je smješten na 550 do 720 nadmorske visine. Karakteriziraju ga velika brda sa manjim vrhovima i relativno širokim nosevima. Brda i nosevi imaju strme padine visine od 25 do 150 m s mnogo grebena, vododerina i nešto stijena.

Teren je uglavnom prekriven japanskom cedrovinom, i što se tiče vegetacije manje od 20% terena je zeleno. Podloga je mekana i izmara. Manji dijelovi prekriveni su bambusovim grmljem i manjim otpalim granama. Vidljivost je uglavnom dobra. Između pojedinih brda ima nešto obrađenih površina.

Lino starta u prvoj skupini u 9:23 po lokalnom vremenu, Vedran u drugoj u 9:07 i Edi u trećoj skupini u 9:37. Držimo fige da ostvare dobre rezultate i da ih vrijeme posluži i ne bude sparno.
Ned. 07.08.2005. (npg)
Iz pera promatrača (Ivana Gobec)
Danas je dakle bio prvi dan i prva trka - middle distance. Probudili smo se u cik zore
(što bi po našem biološkom satu odgovaralo oko 23h po noći !!!) i krenuli do službenog polazišta autobusa, jer nam organizator nije dozvolio da sami dođemo do starta. To je za dečke značilo pravo malo mučenje jer nam je produžilo putovanje za oko sat i pol! U autu je bio muk.

Vedran je krenuo u prvoj skupini i izgleda da na stazi nije imao većih problema, tako da
je završio kao najbolje plasirani Hrvat. Iako mu na startu nije baš bilo svejedno uspio se dobro smiriti i otrčati vrlo dobro. Rezultat je poticajan i bitan za njegovo samopouzdanje.

Edi je imao više psihološki nego orijentacijski problem, pa se morao vratiti po jednu
kontrolu. Pozitivno je to što je vjerojatno izvršio taktičko izviđanje šume, pa računamo najozbiljnije na njega u sprintu. Tereni su vrlo teški i lagano je nešto promašiti, ali to ujedno znaci da i svatko ima svoju šansu ako ide bez greške.

Lino je odmah na početku imao ozbiljniji problem i nakon toga je procijenio da je izgubio previše vremena da bi se dodatno iscrpljivao, te odustao od daljnjeg natjecanja i odlučio sačuvati snagu za sutrašnje duge staze.
Budući da je start službene trke bio vrlo rano nije bilo prevelikih temperaturnih trauma. Ali da je bilo vruće; bilo je!!!

Damir i ja otrčali smo spectator's race, koja je na programu bila u najtoplije doba dana (op. ur. - ali to joj nije smetalo da odere muža po minutama po kilometru :D ).

Osim posebnih terena, iznenađuje i raznolikost dosad neviđenih komada orijentacijske opreme; npr. nakakvi svemirski prsluci za hlađenje i nekakve (magnetne?) naljepnice i čudne ogrlice koje nose Rusi. Najbolja fora je da se Australci prvo obuku u prsluke s ledom, a onda u njima rade zagrijavanje! Izgledaju k'o astronauti s golim nogama. Masa natjecatelja trči utrku s prslucima s vodom - odnosno Camel backom.
Srednja staza - kvalifikacije - rezultati
Rezultati
Održane su kvalifikacije prvog dana natjecanja u Japanu. Svi naši natjecatelji nastupili su u svojim startnim skupinama, i kao što je bilo i za očekivati iz rezultata je vidljivo da je teren bio zahtjevan. U A skupini pobijedio je Anders Nordberg s vremenom 28:07 (NOR) ispred drugoplasiranog Chris Terkelsena 28:11 (DEN) i trećeplasiranog Kalle Dalina 29:11 (SWE). Vedran je imao vrijeme 45:45 što je bilo dovoljno za 26. mjesto (zaostatak za prvim: 17:34). U B skupini pobijedio je, očekivano, Thierry Gueorgiou 26:28 (FRA), ispred Jarkko Huovile 27:52 (FIN) i Daniela Hubmanna 27:58 (SUI). Lino je nažalost dikvalificiran. U C skupini još jednom pobjeda francuza Damien Renarda 28:52 (FRA) ispred izvrsnog Gernot Kerschbaumera 29:47 (AUT) i Jorgen Rostrupa 29:57 (NOR). Edi se plasirao na 25. mjesto s rezultatom 48:35 (zaostatak za prvim 18:48).

U ženskoj konkurenciji u A skupini pobijedila je Martina Fritschy 28:16 (SUI), u B skupini Simone Niggli-Luder 25:45 (SUI), a u C skupini Minna Kauppi 27:22 (FIN) (tik ispred još jedne Švicarke ovaj puta "samo" druge - Lea Müller 28:52, što nam daje naznake da će štafeta biti izuzetno zanimljiva).

Čekamo poneko izvješće i interview na službenim stranicama, a posebno bi nas radovala kad bi nam se Damir i dečki javili sa svojim impresijama. Finale na srednjim stazama održat će se u utorak 11. kolovoza, a danas su na rasporedu kvalifikacije na dugim stazama. Čekamo startne liste.
Ned. 07.08.2005. (npg)
Srednja staza - kvalifikacije
Startna lista
Na kvalifikacijskoj trci na srednjoj stazi Edi Ocvirk starta u prvoj grupi u 9.21 h, Vedran Bijelić u drugoj grupi u 9.07 h i Lino Legac u trećoj grupi kao posljednji u 9.57 h. U svakoj skupini je 29 natjecatelja, a prvih 15 će se kvalificirati za finale. Vremenska razlika između Japana i Hrvatske je 7 sati što znači da rezultate možete vidjeti oko 4 sata ujutro.

Srednja staza je vrsta natjecanja na kojem se traži brza i fina tehnika orijentacije na detaljnom zemljištu, a predviđeno je da će natjecatelji naići na različite tipove vegetacije što će im nametnuti promjenu ritma trčanja. Izbor rute ovdje, za razliku od duge staze, nije od tolike važnosti.

Dečkima želimo mnogo uspjeha, a pogotovo našem Vedranu.
Sub. 06.08.2005. (kg)
Favoriti
SP 2005, Aichi-Japan 7. -14.08.2005.

Nakon Australije 1985. i SAD-a 1993. Svjetsko prvenstvo 2005. održava se u Japanu, treći puta izvan Europe i prvi puta u Aziji.

Sudjelovati će najbolji sportaši iz 36 država, a očekuju ih strme šume sa niskim raslinjem karakterističnim za ovaj dio Japana. Sprint natjecanje se ove godine održava također u šumovitom području visokih i strmih grebena jednostavnog reljafa uz izuzetak nekoliko manjih područja bogatim reljefnim detaljima. Mješavina borove šume i bjelogorice smanjit će brzinu trčanja i vidljivost. U svakom slučaju biti će to vrlo zanimljivo natjecanje sa kvalifikacijama ujutro i finalom poslijepodne 10. kolovoza.

Vrućina i visok postotak vlage u kombinaciji sa teškim terenom učinit će ove godine natjecanja testom fizičke pripreme i spsobnosti prilagodbe. Najbolji svjetski orijentacisti temeljito su se pripremili i sudjelovali na trening kampovima i natjecanjima u Japanu da se upoznaju sa terenom, prehranom i japanskom kulturom. Svjetski prvaci Švicarka Simone Niggli-Luder (sprint) i Francuz Thierry Gueorgiou (srednja staza) pobijedili su ove godine u ožujku na otvorenom prvenstvu Japana (slika sa vegetacijom u 3. mjesecu) i vjeruju da mogu ostvariti dobar rezultat i na SP-u.

Simone Niggli-Luder

U ženskoj kategoriji najviše se očekuje od vodeće na svjetskoj ranglisti Simone Niggli-Luder iz Švicarske, koja će kao jedina Švicarka nastupiti u sve četiri discipline. U sprintu će braniti zlatnu medalju. Strmi teren sa mnogo jaraka trebao bi joj odgovarati, a ove godine je trčala vrlo konstantno i ostvarila sjajne rezultate. Na Svjetskim igrama (World Games) osvojila je dva zlata, a na nordijskom prvenstvu tri brončane medalje. Za očekivati je da će osvojiti barem jednu medalju pojedinačno i jednu u štafeti.

36-godišnja dvostruka svjetska prvakinja Vroni Konig-Salmi na svojem desetom (posljednjem?) nastupu na Svjetskom prvenstvu koncentrira se na dugu stazu na kojoj je ove godine dokazala svoju spremnost kada je pobijedila na nordijskom prvenstvu.

U muškoj konkurenciji, Švicarci se nadaju dobrom plasmanu Daniela Hubmana, koji je u proljeće ove godine pobijedio na natjecanju za Svjetski kup. Prosječna starost muškog dijela Švicarske reprezentacije je 23 godina.

Švicarci su, za razliku od većine drugih reprezentacija, prošle jeseni i ovog proljeća obavili i dva trening kampa u Japanu.

Za reprezentaciju Rusije neće nastupiti braća Novikov; stariji Valentin je trenutačno vodeći na svjetskoj ranglisti. Razlozi su balkanski: svađa u nacionalnom savezu.

Gledajući prijavljene natjecatelje, primjećujem odsustvo većeg broja natjecatelja koji možda nisu u svjetskom vrhu, ali ostvaruju vrlo dobre rezultate na svjetskim natjecanjima. Npr. Austrija, Slovačka i Italija nastupaju samo sa muškim dijelom reprezentacije. Za Poljsku nastupaju samo Monika Depta u ženskoj i Janusz Porzyczi u muškoj konkurenciji, dok je za Ukrajinu prijavljen samo Jurij Omeltchenko. Izborne vrste Slovenije, Srbije i Crne Gore i Turske nisu niti prijavljene.

Sigurno nismo daleko od istine ako vjerujemo da je to zbog financijskih razloga. U tom smislu treba našem direktoru Damiru čestitati što će Hrvatska imati tri natjecatelja i nastupiti u štafeti.

Natjecanja u Japanu se odvijaju sa 7 sati razlike prema našem vremenu, zato ujutro prvo upalite kompić i pogledajte rezultate.

Sub. 06.08.2005. (kg)
Svjetsko orijentacijsko prvenstvo 2005, Aichi-Japan 7. -14.08.2005.
How to be Big in Japan? - Bjornar Valstad

Za Svjetsko prvenstvo prijavljeno je oko 110 ženskih i 150 muških natjecatelja iz 37 država.

Program je sljedeći:
Nedjelja 7. kolovoz: Kvalifikacije srednje staze
Ponedjeljak 8. kolovoz: Kvalifikacije duge staze
Srijeda 10. kolovoz: Kvalifikacije i finale sprinta
Četvrtak 11. kolovoz: Finale srednje staze
Petak 12. kolovoz: Finale duge staze
Nedjelja 14. kolovoz: štafeta

U srijedu su put Japana krenuli reprezentativci Hrvatske Vedran Bijelić, Lino Legac, Edi Ocvirk i voditelj Damir Gobec, u pratnji naše dopisnice Ivane Gobec.

Nakon 35 sati putovanja javili su se iz Aichi gdje se održava ovogodišnje SP:

Mi smo jako dobro za početak.

Putovali smo sto godina, ali je sve prošlo u najboljem redu. Nitko se baš nije naspavao u avionu. - Jedva možda sat vremena.

Na aerodromu su nas dočekali naši domaćini i potrpali u dva auta. Vozili smo se skoro dva sata do kuće u kojoj spavamo. Vrlo brzo smo shvatili da bismo sami bez njih bili potpuno izgubljeni u svemiru, a i u prometu bi na prvom raskršću napravili krš. Ne samo da voze po "krivoj" strani ceste, nego su im svi znakovi, pa i oni na asfaltu u japanskim simbolima. Automati na naplatama su isto na japanskom. I govorni automati također.

Japanska dijeta je počela već u avionu. Ukoliko vrlo brzo ne savladamo klopanje sa štapićima mogli bismo se vratit mršavi. Hrana je sva od riže. U čaju nema šećera, osnova slatkiša je slatki grah. Upravo jedemo sladoled od graha. Ćips je od riže i algi.

Smješteni smo u seoskoj kući staroj preko sto godina, ali je kuća uređena tako da bi je uz malo uklanjana ventilatora, frižidera i slične tehnologije, komotno mogli slikati za neki časopis. Domaćini su više nego ljubazni. Hrane nas, prevoze i paze.

Prošao je i prvi trening. U zraku je takva vlaga da dečki jedva dišu. Šuma je lijepa samo za gledanje. Dolje je neki podrast koji varira od koljena do struka i sakriva grdo oblo granje i panjeve od sječe, tako da je trčati upravo opasno. Sve je jako strmo. Ima i poprilično životinjskog svijeta: buba, bubetina, zmija i pravih savskih komaraca.

Danas još koristimo zadnji dan bez obaveza. Sutra će početi gužva. Damir i ja idemo na konferenciju, a dečki (Edi, Lino i Vedran) imaju zadnji trening.

Puno pozdrava iz Japana

PS: Ovdje je 0,00 promila i kazna od 16.000 kn ako te ulove da voziš pijan!

Pet. 05.08.2005. (ig)

Moguće je pogledati oglednu kartu Fujioka (1Mb !) za sprint natjecanje. Teren je sličan natjecateljskom i nalazi se u neposrednoj blizini. Karta je u dva dijela da bi se zorno prikazalo sve dijelove terena .

www.vihor.hr

Orijentacijski klub Vihor • 10 000 Zagreb • Basaričekova 8
Pišite na: vihor@vihor.hr • damir.gobec@zg.htnet.hr
Pokude, pohvale, sugestije i upite tehničke prirode šaljite na karlo.gobec@zg.htnet.hr